גור חדש במשפחה!

גור חדש במשפחה!

גור חדש בבית הוא אירוע משמעותי שדורש הכנה קפדנית, סבלנות והרבה אהבה. גור חדש בכללי הוא לא רק חיית מחמד, אלא בן משפחה שדורש תשומת לב, טיפול ואילוף כדי שיוכל להתפתח לכלב בוגר שמח, בריא ומאוזן. 

כשאתם מוכנים לזה, יש הרבה דברים שצריך לשקול ולתכנן, כדי להבטיח מעבר חלק ומהנה גם לנו וגם לחבר על ארבע החדש שלנו! כדאי להתייעץ עם מאלף/ מטפל התנהגותי בבחירת הגור המתאים לאופי המשפחה.

לפני הגעת הגור, חשוב להכין את הבית. זה כולל יצירת סביבה בטוחה ונוחה עבורו למשחק ולשינה.
יהיה עלינו תחילה לוודא שחפצים מסוכנים או רעילים, כגון מוצרי ניקוי או צמחים רעילים, אינם בהישג כף או פה, ושהבית שלנו מוגן על מנת למנוע תאונות ופציעות.
עלינו גם לייעד אזור ספציפי עבור הגור לשינה ומשחק, כגון גדר תיחום או כלוב אילוף, זה יספק לו מרחב בטוח ומוכר שיוכל להרגיש לו כחדר.
נצטרך גם להצטייד בציוד עבורו, כגון אוכל, קערות, צעצועים וכלי טיפוח.  בחירת המזון הנכון עבור הגור היא קריטית, שכן הצרכים התזונתיים שלו שונים מכלבים בוגרים.  גורים זקוקים לתזונה מאוזנת ומזינה כדי לתמוך בגדילתם ובהתפתחותם, לכן חשוב לבחור מזון איכותי העונה על הצרכים התזונתיים הספציפיים שלו.
נצטרך גם קערות למזון ומים, ומגוון צעצועים כדי להעסיק אותו. אל תשכחו ציוד טיפוח, כמו מברשת, מסרק, שמפו ומרכך המתאימים לסוג הפרווה שלו ולרגישות העור.

ברגע שהגור שלנו סוף סוף מגיע, זה הזמן להתחיל את תהליך האימון. עקביות וסבלנות הם המפתח בכל הנוגע לאימון, וחשוב לבסס שגרה של האכלה, חינוך צרכים וזמן משחק.
התחילו אילוף בסיסי בהקדם האפשרי, תוך שימוש בטכניקות חיזוק כאלה ואחרות, כדי לעודד אותו ללמוד מה נכון ומה לא, ולמלא אחר פקודות. יש ללמד אותו תחילה פקודות בסיסיות, כגון לשבת, להישאר, רגלי, למקום ואליי, ככל שהגור מתרגל לשיטה, ניתן להוסיף פקודות מתקדמות יותר.
האילוף לא רק יעזור לגור להפוך לבן משפחה שמתנהג היטב, אלא גם יחזק את הקשר בינינו לבינו.
ובנוסף בעת האילוף אנו נותנים מענה לפריקה מנטלית (לצורך הדוגמא: כשהכלב חושב, הוא פורק יותר אנרגיה מאשר ריצה בהשוואת הזמן)   חשיפה היא היבט חשוב נוסף בגידול גור. חשיפת הגור שלנו לאנשים, מקומות וסביבות שונות תעזור לו להרגיש בטוח, ותפחית את הסיכון לפתח פחדים מסוימים.  קחו אותו לטיולים בפארק ובקרו חברים ובני משפחה, תנו לו שפע הזדמנויות להתרועע.

יצירת קשרים חברתיים עם כלבים ובעלי חיים אחרים חשובה גם היא, מכיוון שהיא תעזור לו לפתח מיומנויות חברתיות ולמנוע התנהגויות אגרסיביות בעתיד. תקופת החשיפה הקריטית מתרחשת בין גיל 3 שבועות ל-14 שבועות, לכן חשוב להתחיל ליצור קשרים חברתיים עם הגור בהקדם האפשרי, כמובן לאחר קבלת החיסונים הרלוונטים, לא נרצה לסכן אותו במחלות שונות כגון פרוו.

תזונה נכונה ופעילות גופנית היא קריטית וחיונית לבריאותו ולרווחתו. כדאי מאוד להאכיל אותו במזון כלבים באיכות גבוהה העונה על הצרכים התזונתיים הספציפיים שלו.
הקפדה על מספיק פעילות גופנית בכל יום היא חשובה, צאו לטיולים ופרקו לו אנרגיה עם צעצועים כגון כדור, בובה וכו’.
טיולים ארוכים וסדירים יכולים גם לסייע במניעת התנהגויות הרסניות בבית, כגון לעיסה וחפירה, הנגרמות לרוב משעמום או חוסר פעילות.

טיפוח הוא היבט חשוב נוסף בטיפול. הברשת הפרווה, צחצוח שיניים, ורחצה בתדירות נכונה יעזרו לשמור על הפרווה והעור של הגור בריא, מניעת קשרים והיגיינה כללית.
זו גם הזדמנות מעולה לחיבור וירגיל אותו לטיפוח, מה שיכול להקל עלינו ועל המספרת כלבים במידה וזה גזע שדורש טיפול מקצועי באופן קבוע.

בנוסף לטיפוח, חשוב לבדוק באופן קבוע את בריאות הגור ולבקר אצל וטרינר לבדיקות וחיסונים קבועים.
ביקורים קבועים אצל הווטרינר יכולים לעזור לתפוס בזמן ולמנוע כל בעיה בריאותית אפשרית בשלב מוקדם, ולהבטיח שהגור יישאר שמח ובריא.

לבסוף, חשוב לזכור שגידול גור חדש הוא מחויבות לטווח ארוך, שדורש סבלנות, מסירות והרבה אהבה. חשוב להיות מוכנים לאתגרים הנלווים, כגון לעיסת רהיטים, נביחות וחרדות.
אבל עם אילוף, חשיפה וטיפול נכונים, הגור יגדל לכלב בוגר, ממושמע ומאושר, שיהיה חבר אהוב במשפחה במשך שנים רבות.   אנחנו כמובן זמינים לכל שאלה ונשמח להתאים לגור החדש שלכם כל מה שצריך.

 

בהצלחה מצוות מכולת לחיות מחמד!

פרסום תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף:

עוד בבלוג שלנו

תוכן עניינים